Beter in balans met massage

Meridiaan Massage

Oosterse meridiaan massage kan helpen bij het wegwerken van verhardingen en spanning in de spieren, afname van weefselspanning, functieverbetering van organen, pijnvermindering, circulatieverbetering, algemeen welbevinden, lichamelijke en geestelijke ontspanning.

De bij deze behandeling gehanteerde strijkingen, knedingen en huidrollingen volgen de energiebanen (meridianen) van het lichaam. De nadruk ligt op rugmassage. Een volledige lichaamsbehandeling of deelbehandelingen, zoals rug-, schouder- en gezichtsmassage, zijn ook mogelijk.

Traditionele 5 elementen voet- en onderbeenmassage

Bij deze ontspannende massage worden de acupressuurpunten en, net als bij de meridiaan massage, de energiebanen geactiveerd. Dit gebeurt d.m.v. druk uit te oefenen met duim en/of vinger(s) op de acupressuurpunten, strijkingen over de onderbenen en knedingen van de voeten. Klachten elders in het lichaam kunnen verminderen of zelfs verdwijnen, de geest ontspant. De massage wordt uitgevoerd in zittende houding op de massagetafel, waarbij comfortabel achterover geleund kan worden.

Aromatherapie

De meridiaan massage kan versterkt worden met aromatherapie. De pure etherische oliën die in de massageolie verwerkt worden, helpen mee om de natuurlijke harmonie in het lichaam te herstellen.

Moxeren

Ook moxeren kan onderdeel uitmaken van een therapeutische massage. Moxeren is een hittetherapie en heeft een snelle, effectieve en diepgaande werking tijdens en na de behandeling. Het kan toegepast worden bij chronische klachten en pijnen, lage rugpijn, spierpijn, verslapte of verharde spieren, weinig vitaliteit, slapeloosheid en verzachting van littekenweefsel. De moxastick is gemaakt van bijvoetskruid en wordt 2-5 cm boven de huid gehouden, zodat de hitte langzaam op de huid kan inwerken.

Belangrijk om te weten

Losse ontspanningsmassages worden niet vergoed door de zorgverzekeraar. Voor een therapeutische massage, als onderdeel van een compleet therapeutisch behandelplan, kan een declaratienota verstrekt worden.

Laat even weten hoe je mijn Oosterse meridiaan massage ervaren hebt

weg-naar-de-vrijheid-chakra-healing-purmerend